De muzieklessen bij UDI worden gegeven door gediplomeerde muziekdocenten. Zij stellen zich aan u voor.

Drumdocent Maurice

Maurice Willemsen, docent slagwerk

Hoor je getrommel, dan ben je waarschijnlijk bij mij in de buurt. Al ruim 25 jaar geef ik tamboer- en drumlessen bij verschillende verenigingen. Zo ben ik ook bij UDI terecht gekomen en geeft hier al 7 jaar met veel enthousiasme drum en percussie lessen.

Wist je dat muziek op een unieke manier bij draagt aan de ontwikkeling van kinderen?  Wetenschappelijk onderzoek toont dit keer op keer aan. Het bevordert onder andere de sociaal-emotionele ontwikkeling van jonge mensen. Daarom is muziekonderwijs, met name in verengingsverband zo belangrijk.

Als je les hebt van mij kun je opgeleid worden in alle stijlen van slagwerk en drums. Van Amerikaanse rudiment, rock, pop, jazz en soulmuziek. Ook leer je noten lezen en op gehoor musiceren. Het doel is spelen in een orkest zoals het leerlingorkest van UDI of het UDI-orkest.

Zelf ben ik begonnen met muziek maken als zeven jarige jongen bij een jachthoorn trompetterkorps in Els in de hoogste divisie.  Daarna heb ik gestudeerd op de muziekschool Overbetuwe en de vrije muziekfaculteit. In 1986 was ik muzikant in militaire dienst. Vanuit daar heb ik de overstap gemaakt naar de top 40 band Splendid waar is als zanger en drummer actief was tot eind 1995Daarna tot einde 1995.

Mijn muzikale ervaringen deel ik graag met jou! Dus, wil jij tamboer, percussie of leren drummen op een drumstel? Dan ben je van harte welkom.

muziekles-in-bemmel-1024x716-500x349

Hugo van der Wedde, docent koper

Hugo van der Wedde  geeft vol enthousiasme sinds het voorjaar van 2018 muziekles aan leerlingen op de trompet, trombone en hoorn.

Dwarsfluitdocent Jetty Dokter

Jetty Dokter, docent dwarsfluit

Muziek is heel belangrijk in het leven. Het kan je vrolijk maken, het kan je opbeuren en troosten, het kan je rust geven, of juist de behoefte om te bewegen.  En wanneer je muziek maakt komt er nog zoveel bij. Je kunt je er helemaal in kwijt.

Thuis heb ik de liefde voor de muziek meegekregen. Mijn ouders zongen allebei in een koor. Mijn eerste instrument was de blokfluit, daarna volgden piano, dwarsfluit en saxofoon. Op het conservatorium ben ik afgestudeerd op de hoofdvakken dwarsfluit, schoolmuziek, zang (klassiek) en bijvak piano.

Voor Udi verzorg ik de dwarsfluitlessen. Dwarsfluitspelen lijkt moeilijk, maar dat valt reuze mee. In de eerste lessen ga je leren hoe je geluid uit het instrument krijgt. Heb je de blaastechniek eenmaal te pakken, dan kun je al snel leuke liedjes spelen.

Wie weet, tot ziens op de dwarsfluitles.

Robert Prinsen

Robert Prinsen, docent saxofoon

Op jonge leeftijd begon ik Saxofoon te spelen bij Muziekvereniging Eendracht in Winterswijk. Toen ik op een wat latere leeftijd in een aantal bands gespeeld had wilde ik graag verder in de muziek en studeerde in 1997 af aan het Arnhems Conservatorium, afdeling lichte muziek.

Ik heb er plezier in om beginnende tot gevorderde muzikanten, van jong tot oud, vooruit te helpen. Je kan saxofoon leren spelen vanaf 8 jaar. Soms ook al eerder als je vingers (handen) hier groot genoeg voor zijn.

Sinds geruime tijd geef ik saxofoonles en heb invalwerk gedaan bij allerlei bands. Momenteel speel ik in de Rock & Soulband Men in Black (https://www.meninblack.nl) en de Guus Tangelder Bigband (https://www.guustangelder.nl).

Clarinet unsplash

Klarinet

Op dit moment zijn we op zoek naar een nieuwe docent voor de klarinet.