Welkom bij Muziekvereniging UDI! We zijn een eigentijdse muziekvereniging die toekomstbestendig en vernieuwend is. We zijn interessant en aantrekkelijk voor een brede doelgroep en een geliefde samenwerkingspartner voor andere (culturele) verenigingen. Ons orkest repeteert op maandagavonden van 19:30 tot 21:30 in de Theaterkerk in Bemmel. We kijken ernaar uit om samen muziek te maken!

Symfonisch blaasorkest:

Wat ons bijzonder maakt, is onze doorontwikkeling naar een symfonisch blaasorkest, een modernere variant van de traditionele harmonie. Hierbij draait het om de omvang en samenstelling van het ensemble, en de muziek die we spelen. Symfonische blaasorkesten hebben doorgaans een grotere bezetting en variatie in instrumenten. Denk aan de vertrouwde hout- en koper-, en slagwerkinstrumenteninstrumenten, maar ook aan snaar- en strijkinstrumenten zoals contrabas, cello en piano. Deze ontwikkeling stelt ons in staat om een gevarieerd repertoire te bieden.

Ons muzikale aanbod:

We kiezen muziek die past bij ons niveau, waarbij onze wekelijkse repetities cruciaal zijn voor muzikale groei, speelplezier en optredens. Bij UDI genieten muzikanten van zowel plezier als uitdaging tijdens het uitvoeren van ons gevarieerde repertoire: van klassiek tot eigentijds, jazz, blues en swing. Kwaliteit is hierbij van groot belang. Themaconcerten met een verhaallijn hebben onze voorkeur. We omarmen graag samenwerkingen met andere culturele groepen en verenigingen.

Samen met plezier muziek maken:

Onze vereniging verwelkomt jong en oud met een rijke diversiteit aan instrumenten. Voor onze leden bieden we uitdagende kansen, waaronder de mogelijkheid om in kleinere ensembles te spelen. Bij UDI draait het om muziek maken met plezier. Ongeacht leeftijd, brengen we mensen samen die muziek als hobby koesteren. We stimuleren actieve deelname aan repetities, concerten, optredens en andere activiteiten. Binnen onze vereniging voelt iedereen zich thuis en waarderen we elkaars muzikale talenten.

Betrokkenheid en zichtbaarheid:

Onze betrokkenheid en zichtbaarheid zijn kenmerkend. We staan bekend als een gezellige groep muzikanten die actief deelnemen aan diverse evenementen. Als muziekvereniging spelen we een belangrijke rol in het stimuleren van opkomende muzikanten en muziekliefhebbers. We bevorderen muziekonderwijs via opleidingen en participatie in projecten zoals “Meer Muziek in de Klas”. Concerten en buitenoptredens zijn voorbeelden van onze muzikale initiatieven. We dragen ook bij aan het versterken van een gemeenschapsgevoel door bij te dragen aan belangrijke evenementen binnen Lingewaard.