Muzieklessen

Vind de muzikant in jezelf!

Op zoek naar muziekles in Bemmel? Dan ben je bij muziekvereniging UDI aan het juiste adres. UDI werkt al jarenlang samen met professionele muziekdocenten die muziekles geven aan jong en oud.

Ervaren muziekdocenten begeleiden de beginnende leerling en gevorderde muzikanten op hun eigen niveau en in eigen tempo. Muziek maken staat centraal in de muzieklessen, maar er wordt op zijn tijd ook aandacht besteed aan de muziektheorie. Volwassen die muzieklessen willen volgen hoeven geen lid van UDI te zijn.

Zowel kinderen, jongvolwassenen en volwassenen kunnen zich aanmelden voor 3 proeflessen. Het tarief van de lessen verschilt tussen kinderen/jongvolwassenen en volwassenen. Klik hier voor meer informatie over de proeflessen.

Muziekles in Bemmel

Onze disciplines

Krijg je muziekles bij UDI dan weet je zeker dat een gediplomeerde muziekdocent je opleidt. UDI werkt samen met muziekdocenten voor de volgende disciplines:

• Koperinstrumenten (trompet, trombone, bariton en hoorn)
  • Saxofoon
  • Klarinet
  • Dwarsfluit
  • Percussie (drum en slagwerk)

Muziekles voor kinderen en jongvolwassenen

Het tarief voor de muzieklessen voor kinderen en jong volwassenen bedraagt 60 euro per maand voor wekelijkse lessen van 30 minuten (600 euro per jaar). Voor zeer jonge kinderen kunnen muzieklessen van 20 minuten worden gegeven, het tarief hiervoor bedraagt 40 euro per maand (400 euro per jaar).

Daarnaast betalen jeugdleden €8,50 contributie per maand. Voor gezinnen met meerdere jeugdleden bestaat een kortingsregeling.

Instrument

Je hoeft niet zelf over een instrument te beschikken. UDI biedt de mogelijkheid om zonder extra kosten een instrument van de vereniging te lenen (dit geldt niet voor slagwerk leerlingen).

Meespelen met het orkest

In overleg met de muziekdocent kun je doorstromen naar het orkest. Vaak speel je eerst een voor een periode halfuurtje mee. Zo kun je wennen aan het spelen in het orkest. Aan het meedoen met het UDI orkest zijn verder geen extra kosten verbonden.

Voorwaarden kinderen/ jong volwassenen

• Kinderen die muzieklessen volgen worden jeugdlid van UDI en betalen een maandelijkse contributie van 8,50 euro per maand.
  • Contributie wordt maandelijks afgeschreven d.m.v. een doorlopende incassomachtiging.
  • Lesgeld wordt in 10 termijnen (september – juni) afgeschreven d.m.v. een doorlopende incassomachtiging.
  • Data en tijden waarop de muzieklessen plaatsvinden worden overeengekomen met de desbetreffende docent.
  • Starten met de muzieklessen kan op elk moment in het jaar.
  • De opzegtermijn voor muzieklessen bedraagt drie maanden.
  • Jaarlijks worden 40 muzieklessen gegeven.
  • In de schoolvakanties zijn er geen muzieklessen.
  • Indien een docent, door ziekte of een andere oorzaak geen les kan geven, wordt geprobeerd deze les op een ander moment in te halen. Is dit niet mogelijk dan wordt het lesgeld aan het einde van het seizoen (in juni) terugbetaald.
  • De contributie wordt stopgezet zodra alle eigendommen van UDI, zoals het instrument, zijn ingeleverd.
  • De tarieven worden elk jaar op de ledenvergadering vastgesteld.

Muzieklessen voor volwassenen

UDI biedt ook volwassen muzikanten (in spe) de kans om muzieklessen te volgen bij één van onze ervaren docenten.

Muzieklessen zijn voor:

• Leden van het UDI orkest die zich willen verdiepen in het bespelen van hun instrument
  • Leden van het UDI orkest die een nieuw instrument willen leren bespelen
  • Niet-leden die een instrument willen leren bespelen of hun vaardigheid in het bespelen van het instrument willen vergroten.

Instrument

Je hoeft niet zelf over een instrument te beschikken. Je kunt zonder extra kosten een instrument lenen van de vereniging (dit geldt niet voor slagwerk). We vragen aan niet-leden wel om €150 euro borg te betalen.

Meespelen met het orkest

Voorwaarden en tarieven

• Het lestarief is €15,- voor 20 minuten of €22,50 voor 30 minuten.
  • Leden van UDI betalen achteraf per automatische incasso.
  • Niet-leden kopen vooraf 10 lessen welke binnen één jaar moeten worden afgenomen. Indien er binnen één jaar geen 10 lessen worden afgenomen vervalt het resterende bedrag aan UDI.
  • Data en tijden waarop lessen plaatsvinden dient men overeen te komen met de desbetreffende docent.
  • De tarieven worden ieder jaar op de ledenvergadering vastgesteld.
Flute unsplash