Muziekles in Bemmel

Op zoek naar muziekles in Bemmel? Dan bent u bij muziekvereniging UDI aan het juiste adres. UDI heeft jarenlange ervaring met het geven van muzieklessen voor kinderen en volwassenen. Ervaren muziekdocenten begeleiden de beginnende leerling en gevorderde muzikanten op hun eigen niveau en in eigen tempo. Muziek maken staat centraal in de muzieklessen, maar er wordt op zijn tijd ook aandacht besteed aan de muziektheorie.

Proeflessen
UDI biedt u de mogelijkheid om te ontdekken of u of uw kind muziek maken echt leuk vindt. Voor € 15,- krijgt u drie proeflessen bij één van de muziekdocenten. Uiteraard krijgt u tijdens deze periode een instrument naar keuze in bruikleen. Interesse? Stuur een berichtje naar margootjevanraaij@live.nl o.v.v. proeflessen. Binnen drie werkdagen nemen wij contact met u op en worden de proeflessen ingepland. Na de drie proeflessen besluit u vrijblijvend of u doorgaat met de muzieklessen.

Instrument
UDI leden krijgen een instrument in bruikleen. Leden met een eigen instrument krijgen een korting op de contributie.

Muziekdocenten
UDI heeft ervoor gekozen om samen te werken met gediplomeerde muziekdocenten die opgeleid zijn om leerlingen te begeleiden. Er zijn docenten voor de volgende disciplines; koper (trompet, trombone, bariton en hoorn, hout ( alt-, tenor- en bariton saxofoon, dwarsfluit, piccolo en klarinet) en slagwerk. De muziekdocenten stellen zich graag aan u voor.

Kosten muziekles
De muziekles kost voor kinderen (tot 18 jaar) € 10,-. Volwassenen betalen € 15,- per les. Een muziekles duurt 20 minuten en er worden 40 lessen per jaar gegeven. De leerling heeft privéles van de docent. In sommige situaties kies een docent ervoor om les te geven in kleine groepjes van twee of drie leerlingen. U kunt ieder gewenst moment in het jaar beginnen of stoppen met de muzieklessen. Gemeente Lingewaard heeft voor gezinnen met een lager inkomen de ‘Meedoen regeling‘. Lees hier meer over de meedoenregeling.

Leerlingorkest
Na een jaar muziekles gevolgd te hebben zijn de meeste leerlingen toe aan de volgende stap; meespelen met het leerlingorkest. Het leerlingorkest biedt beginnende muzikanten een podium waarop zij het samenspel kunnen beoefenen. In het leerlingorkest worden muzikanten opgeleid voor het UDI Orkest. Klik hier voor meer informatie over het leerlingorkest.

Examens
De muziekdocenten werken met de leerlingen toe naar het HaFaBra muziekexamen. HaFaBra is een landelijk examen dat afgenomen wordt door MGFB, de muziekbond voor Gelderland en Flevoland. Het examen bestaat uit een praktijk- en een theoriegedeelte. Bij voldoende belangstelling biedt UDI de examenkandidaten ieder jaar gratis 10 theorielessen.

Als u lid van UDI wilt worden kan kunt u zich hier inschrijven.
Kiest u eerst voor drie proeflessen? Stuur dan een e-mail naar margootjevanraaij@live.nl  o.v.v. proeflessen.