Momenteel is het leerlingorkest gestopt. Achter de schermen werken we hard aan om het orkest zo snel mogelijk op te starten. Muzieklessen voor kinderen of volwassenen gaan gewoon door.

Leerlingorkest

Het leerlingorkest bestaat uit een groep van 20 enthousiaste muzikanten. Het leerlingorkest is in het leven geroepen om beginnende muzikanten een podium te bieden waarop zij het samenspel in een orkest kunnen beoefenen. Het leerlingorkest speelt eigentijdse nummers op het niveau van de leerlingen. Indien een leerling voldoende ervaring heeft opgedaan in het leerlingorkest (niveau HaFabra B), kan hij of zij de overstap maken naar het UDI Orkest. Het leerlingorkest is niet alleen bestemd voor de jeugdige muzikant. Ook volwassen muzikanten zijn van harte welkom. Bovendien is het leerlingorkest ook een ideale opstap voor muzikanten die jarenlang niet meer gespeeld hebben en het muziek maken weer op willen pakken.

Repetitie
Het leerlingorkest repeteert iedere maandagavond van 18.30 tot 19.15 in de Theaterkerk in Bemmel. De eerste maandag van de maand repeteert het leerlingorkest ook een half uur samen met het UDI Orkest. De repetitie duurt dan tot 20.00 uur.

Dirigent

Optredens
Het leerlingorkest heeft een paar optredens per jaar. Bovendien speelt het leerlingorkest op grote concerten samen met het UDI Orkest enkele nummers. Regelmatig neemt het leerlingorkest deel aan het muziekconcours in Doetinchem. In 2014 won het leerlingorkest op dit muziekconcours de eerste prijs. Voor een filmpje van het optreden van het leerlingorkest op 21 januari 2017 in Doetinchem klik hier.

Kamp
Naast muziek maken worden er voor de jeugdige leden van het leerlingorkest ook andere activiteiten georganiseerd. In oktober staat ieder jaar het kamp op de agenda. De muziekinstrumenten blijven dan thuis, maar met spellen en veel creatieve opdrachten wordt er gewerkt aan het versterken van de onderlinge band.

Doorstroom naar UDI Orkest
Zodra een leerling het op het niveau speelt van HaFabra B mag deze de overstap maken naar het UDI Orkest. Dit gebeurt altijd in overleg met de dirigent.

Proeflessen
UDI biedt u de mogelijkheid om te ontdekken of u of uw kind muziek maken echt leuk vindt. Voor € 15,- kunt u drie proeflessen volgen bij één van de muziekdocenten. Uiteraard krijgt u deze periode ook een instrument van UDI. Mail u naam naar udisecretaris@gmail.com o.v.v. proeflessen. Binnen drie werkdagen neemt UDI contact met u op. Na deze periode besluit u vrijblijvend of u doorgaat met de muzieklessen.